Lov vlků

Wolf Hunt (Fanatic 06: From Across the Steppes)

Na přání barona, toužícího zbavit se rozrůstající se smečky vlků, se banda vedená hraničářem vydala do jednoho z místních temných lesů. Bude-li počet vlků dále nekontrolovaně narůstat, stanou se odvážnějšími a začnou místo dobytka napadat lidi, což by mohlo ohrozit baronovy pozemky i tituly. Baron ovšem, nejsa přesvědčen, že jedna banda dokáže takový čin uskutečnit, najal ještě druhou skupinu válečníků, a tajně doufá, že obě bandy pobijí nejen vlky, ale při té příležitosti i sebe navzájem...

Potřebné vybavení

Hodně stromů, nebo jiný způsob reprezentace lesa. Minimálně 8 vlků. Na obrázku v původním textu jsou použiti jízdní vlci ze skřetí armády. Lze tedy použít i jiné jízdní modely (na základně 20 × 50 mm). Medvěd (nebo jiný model na základně 40 × 40 mm).

Terén

Bitva probíhá v hustě zalesěné oblasti, a většinu terénu by měly tvořit lesy, i když se může vyskytnout i husté kapradí, mělký potok, kupa kamení, nízký porost nebo i malá jeskyně, která by mohla být vlčím doupětem. Většina hrací plochy by měla být pokryta stromy, ale měly by se tam vyskytovat i mýtiny, aby bojující neuvázli v obtížném terénu. V rámci těchto omezení by se hráči měli střídat v umísťování terénu na hrací plochu zhruba 4' × 4'.

Speciální pravidla

Vlci: Vlci jsou ve svém teritoriu odvážní a arogantně se po něm potulují. Na začátku hry je na stole k6 + 2 vlků. Na začátku hry, ještě před rozmístěním band, hráči střídavě umísťují po jednom vlkovi (začíná ten, kdo hodí víc na k6), vždy alespoň 12" od okraje stolu a maximálně 6" od nejbližšího vlka (vlci žijí ve smečkách). Doporučuje se použít vlky z Warhammeru.

Vlci mají následující profil:

Vlk
MWSBSSTWIALdSv
930331414-

Vlci se pohybují v okolí svého doupěte a proto si neházejí na rozprášení.

Vlci se umějí rychle pohybovat těžkým terénem. V obtížném terénu se proto pohybují bez omezení a ve velmi obtížném terénu jako v obtížném terénu (ale neprojdou skrz neprůchodný terén).

Vlci nejsou zvláště velká nebo silná stvoření. Neházejte pro ně na tabulce zranění. Vlk s 0 životy je automaticky vyřazen.

Volání divočiny: Zatímco zuří boj, mohou do něj být vtaženi i další divocí tvorové. Na konci každého "vlčího kola" (viz níže) hoďte k6. Padne-li 1, z náhodně určené strany stolu (hoďte k6 a ignorujte 5 a 6) přijde k6 vlků. Pokud při hodu na počet vlků padne 1, přijde místo vlků medvěd.

Hraničář: Každá z band najala pro nalezení vlčího doupěte v lesích hraničáře. Podle hráčovy volby se může jednat o elfího hraničáře nebo kislevskou hraničářku. Této bitvy se hraničář účastní zdarma, ale chce-li si banda jeho služby zachovat i nadále, musí zaplatit najímací a posléze i udržovací poplatek jako obvykle1.

Medvěd

Medvědi jsou popsáni v pravidlech pro Kislevskou bandu (viz Mordheim Annual 2002, str. 81). Vzhledem k tomu, že je do boje nevede medvědář, vztahují se na ně pravidla pro stupiditu2. Pokud projdou svým testem na stupiditu, budou se pohybovat a útočit podle níže uvedených pravidel pro vlky.

Medvěd
MWSBSSTWIALdSv
630552226-

Zbraně a zbroj: Kromě zubů a drápů žádné.

Speciální pravidla

Hrůzu nahánějící
Útočící medvěd je vskutku děsivý pohled. Medvěd3 působí strach.
Medvědí stisk
Zasáhne-li medvěd stejného nepřítele oběma útoky v témže kole boje, může si hráč místo běžného řešení obou útoků zvolit provedení jednoho medvědího stisku. V takovém případě každý hráč hodí k6 a přičte sílu svého modelu. Pokud je medvědův součet vyšší nebo roven součtu drceného nepřátelského modelu, ztrácí tento automaticky jeden život bez nároku na hod na zbroj. Pokud je součet nepřátelského modelu vyšší, vymanil se tento z medvědího sevření a neutrpěl útokem žádnou škodu.
Zvíře
Medvědi3 jsou zvířata, pročež nezískávají zkušenost4.

Rozestavení

Oba hráči hodí k6. Kdo hodí více, zvolí si stranu stolu, a z ní mohou v jeho pohybové fázi přijít jeho modely. Hráč dokončí své kolo a poté, v kole soupeře, přijdou z opačné strany stolu soupeřovy modely.

Všimněte si, že tento hod také určuje, kdo začíná.

Poté, co oba hráči dokončí své kolo, nastává kolo vlků. Každý vlk napadne nejbližší model v dosahu. Má-li na výběr více stejně vzdálených modelů, vybere si mezi nimi náhodně. Vlci, kteří nemohou napadat, určují své jednání na základě hodu k6:

1-2
Vlk se pohybuje směrem k nejbližšímu modelu v první (tj. začínající) bandě.
3-4
Vlk se pohybuje směrem k nejbližšímu modelu v druhé bandě.
5-6
Vlk stojí a výhružně vrčí.

Zahájení hry

Viz Rozestavení.

Ukončení hry

Hra končí, jakmile jedna banda selže ve svém testu na rozprášení; tato prohraje.

Zkušenosti

+1 za přežití
Hrdina nebo pomocník, kteří přežijí bitvu, získávají 1 bod zkušenosti.
+1 pro vítězného vůdce
Vůdce vítězné bandy získává 1 bod zkušenosti.
+1 za zabití medvěda
Hrdina získává 1 bod zkušenosti za každého medvěda, kterého vyřadí z boje.
+1 za vyřazeného nepřítele
Hrdina získává 1 bod zkušenosti za každého vyřazeného nepřítele.5

Odměna

Baron, těžce zklamaný, vyplatí každé bandě 10 zlaťáků za každého zabitého vlka (vůdce bandy to prokáže patřičnými trofejemi - uši, zuby, kožešiny apod.) Za medvěda ale vůbec žádná odměna není. O něm se v dohodě nemluvilo.

Domovní řád

Hraničář
Banda, která už hraničáře má, žádného nedostane. Banda, která na elfího hraničáře ani jeho kislevskou kolegyni nemá nárok, může místo něj použít některého neoficiálního (mimo oddíl Oko) stopaře: Amazonku, goblina...
Bod zkušenosti za zabití medvěda
Uděluje se pouze za zabití divokého medvěda. Nevztahuje se tedy na případ, že si medvěda s sebou přivede kislevský medvědář.
Odměna za zabití vlka
Se podobně nevyplácí za zabitý ozubený doprovod Ulrikova kněze. Dokonce ani za kůži dotyčného kněze.

  1. Tak by mě zajímalo, jak se to řeší v případě, že se akce účastní některá banda, která hraničáře najímat namůže. Je mi sice jasné, že baron si na odstřel škodné myši asi neobjedná (ale když na to přijde, tak jeptišky také ne), ale v kampani k tomu dojít může.
  2. Osobně pokládám za nesmysl, aby se divoká šelma v boji ve svém domácím prostředí chovala stupidně, ale možná je to potřeba z herních důvodů. Například aby medvěd sice omezoval, ale neohrožoval...
  3. V originálním textu se mluví o cvičeném medvědovi. Autor text zřejmě okopíroval z pravidel pro Kislevany.
  4. Ještě okatější případ bodu 3.
  5. Zde v originále následuje poznámka o jezdcích, indikující, že autor tuto pasáž okopíroval ze scénáře o kradení koní v Averlandu, a už si to po sobě nepřečetl...6
  6. Tato poznámka je evidentně zkopírovaná z mého překladu scénáře Chyťte kacíře.