Strážní věž

The Watchtower (Fanatic ??: The Province of Reikland)

Impérium v období bezvládí nabízí žoldnéřům mnoho příležitostí. Jedna z band byla pověřena hlídkováním na hranici v okolí jedné z mnoha strážních věží, roztroušených po celém území, zatímco jiná byla vyslána, aby tuto oblast napadla.

Potřebné vybavení

Strážní věž a kopec.

Terén

Uprostřed bojiště, 12" od obráncovy strany stolu (takže vlastně ne úplně uprostřed... - pozn. překl.) stojí na kopci strážní věž. Jedná se o dobře opevněné místo, proto se do 6" od vlastní věže mohou vyskytovat i další úseky nízkých zdí. Prostor okolo věže byl zbaven stromů a kamení. Terén, který není součástí opevnění, se proto může vyskytnout nejblíže 12" od věže. Zbytek bojiště může podle dohody hráčů obsahovat v podstatě cokoliv: stromy, kopce, ruiny, malá stavení apod.

Pozn. překl.: V původním textu to není uvedeno, ale nejspíš se bojuje na území zhruba 4'× 4'.

Rozestavení

Banda s nejmenším počtem členů je obránce. Byla pověřena úkolem hlídat hranice před nájezdníky. Bránící banda je řídce rozmístěna po celé oblasti a nezačíná celá na stole. K přivolání členů bandy, kteří jsou mimo stůl, musí být na věži zapálen signální oheň.

Polovina (zaokrouhlujte nahoru) bránících hrdinů a pomocníků (hrdinové a pomocníci se tedy zřejmě řeší zvlášť - pozn. překl.) nezačíná bitvu se zbytkem bandy (hráč se může rozhodnout, kteří to budou). Ti, kteří začínají na stole, musí být rozmístěni do 6" od věže.

Útočník se rozestaví poblíž okraje stolu naproti věži (viz Speciální pravidla).

Speciální pravidla

Signální oheň: Ostatní členy bránící bandy lze uvědomit o nebezpečí zapálením signálního ohně na vrcholu věže. O to se obránci mohou pokusit teprve poté, co zahlédli útočníky. Oheň se může pokusit zapálit kterýkoliv model, který se na začátku kola nachází vedle ohniště. Hoďte na začátku kola k6. V prvním kole je na zapálení ohně potřeba hodit 6, ve druhém 5 - 6, ve třetím 4 - 6 a tak dále. Je-li model, zapalující oheň, zasažen nebo zraněn, nebo pohne-li se z místa, ať už z jakéhokoliv důvodu, jeho snaha byla přerušena a musí začít v příštím kole zase od začátku (bude tedy potřebovat hodit 6). Tímto způsobem mohou útočníci vyrušovat válečníka, snažícího se zapálit oheň, aby tak zabránili příchodu zbytku bránící bandy.

Jakmile je signální oheň zapálen, dorazí zbytek bránící bandy. Mohou přijít z libovolné strany stolu a podle libosti napadat nebo běžet a pak už mohou střílet, útočit a jednat jako obvykle.

Arzenál: V přízemí strážní věže je dobře vybavený arzenál a obránce může pro tuto bitvu vybavit své válečníky zdarma zbraněmi z tohoto seznamu: 3 kuše, 1 lovecká puška, 2 dlouhé luky, 3 halapartny a 2 kopí. Každý model může z tohoto seznamu obdržet maximálně jednu zbraň (a po bitvě ji zase musí vrátit), a stále platí omezení na maximální počet zbraní (viz pravidla, str. 65, "Weapons and Armour").

Odhodlaní: Obránci jsou rozhodnuti bránit věž dokud nedorazí pomoc, a proto si nemusí testovat na rozprášení, dokud není z boje vyřazeno 50% bandy.

Překvapivý útok: Útočníci jsou si plně vědomi přítomnosti stráží ve věži a snaží se k nim potají připlížit. Nájezdníci automaticky začínají 8" od svého okraje stolu. Místo obvyklého pohybu se ve své pohybové fázi mohou snažit plížit. Při plížení se útočníci pohybují o vzdálenost, která padne na k6, a, pokud neútočí, nestřílí, nekouzlí atd., nemohou obránci útočit na ně ani se snažit o zapálení signálního ohně. Na začátku obráncova kola hoďte k6. Padne-li stejně, jako útočníkům na pohyb, byli spatřeni, může se na ně útočit a střílet jako obvykle a mohou být zahájeny pokusy o zapálení ohně. Útočníci budou rovněž spatřeni, jakmile se přiblíží na 8" od věže nebo k nějakému bránícímu modelu na vzdálenost, na kterou se nelze ukrýt (jak je uvedeno v pravidlech na straně 27). Jinak se útočník může připližovat dokud se nerozhodne zahájit útok.

Poznámka: Pohybuje-li se model terénem, který jej ukrývá před nepřítelem, může se, pokud chce, pohnout svojí normální rychlostí, zatímco se jeho spolubojovníci plíží. Jakmile byli útočníci spatřeni, už se plížit nemohou.

Zahájení hry

Pozn. překl.: Není v původním textu popsáno. Asi je logické, aby začal útočník.

Ukončení hry

Hra končí, jakmile jedna banda selže ve svém testu na rozprášení; tato prohraje.

Zkušenosti

+1 za přežití
Hrdina nebo pomocník, kteří přežijí bitvu, získávají 1 bod zkušenosti.
+1 pro vítězného vůdce
Vůdce vítězné bandy získává 1 bod zkušenosti.
+1 za vyřazeného nepřítele
Hrdina získává 1 bod zkušenosti za každého vyřazeného nepřítele.3
+1 za zapálení signálního ohně
Hrdina, který úspěšně zapálí signální oheň, získává 1 bod zkušenosti.

Odměna

Vítězná banda získává od svého zaměstnavatele 15×k6 zlaťáků. Pokud zvítězí nájezdníci, získávají také všechny zbraně z arzenálu věže, které nebyly použity obráncem.

Domovní řád

Rozestavení
Ve věži, popř. na ní, může začínat maximálně jeden model.
Signální oheň
Model, který zapaluje oheň, se přitom nemůže schovávat.
Všichni členové bránící bandy, kteří nezačínali na stole, přicházejí ze stejné strany stolu.
Odhodlaní
Počítá se vždy 50% z modelů přítomných na bojišti.
Překvapivý útok
Tj. padne-li např. plížícím se trpaslíkům 6, mohou se v tomto kole plížit o 6".