Runotepec tovaryš

Runesmith Journeyman (Nemesis Crown)
Najímací poplatek:
30 zl.
Udržovací poplatek:
15 zl.

Je obvyklé, že po vyučení stráví runotepec několik let snahou rozšířit své znalosti řemesla. Pro některé to znamená jen přestěhování do jiné kovárny nebo pevnosti a práci s jiným mistrem. Jiní ale vyrážejí hledat věci ztracené v minulosti a cestují do starých pevností, kde hledají tajemství, která zmizela z všeobecného povědomí. Z tohoto důvodu tovaryš doprovází skupiny, snažící se napravovat křivdy a za odměnu za ochranu na své cestě jim udržuje vybavení.

Dostupnost

Runotepce tovaryše si mohou najmout říšští žoldnéři a lovci čarodějnic. Bandy, obsahující elfy, je mohou najmout, ale místo 15 zl. platí údržbu 30 zl. Trpaslíci nebudou snášet přítomnost ušatého národa pokud nemusí, nebo pokud za toto utrpení neobdrží patřičnou kompenzaci.

Hodnocení

Runotepec tovaryš zvyšuje hodnocení bandy o 15 bodů plus tolik bodů, kolik má bodů zkušenosti.

Profil
MWSBSSTWIALdSv
3433412195+

Vybavení

Gromrilové kladivo a těžká zbroj.

Dovednosti

Tovaryš runotepec si může vybírat z bojových a silových dovedností, nebo se může naučit novou runu.

Speciální pravidla

Zbrojíř: Runotepec dokáže opravovat a vyrábět z braně a zbroje. Po každé hře může banda zakoupit jeden z následujících předmětů: sekera, kladivo, meč, obouruční zbraň, helma, štít, lehká a těžká zbroj se slevou 2k6 zl., až do minimální ceny 1 zl. To ovšem platí jen pokud runotepec nebyl vyřazen z boje.

Zbroj: Trpaslíci nemají postihy k pohybu za nošení zbroje.

Nenávidí orky a gobliny: Všichni trpaslíci nenávidí orky a gobliny. Efekty nenávisti jsou popsány v pravidlech, část psychologie.

Těžko zabít: Trpaslíci jsou tvrdí, odolní jedinci, kteří mohou být vyřazeni jen pokud padne na zranění 6, ne 5 - 6 jako obvykle. Padne-li 5, je trpaslík omráčen.

Tvrdá hlava: Trpaslíci ignorují speciální pravidla pro palice, hole apod. Omráčit trpaslíka není jednoduché.

Runotepec: Runotepec může před každou bitvou vytepat runu. Jednu už zná na začátku, a další se může učit stejně, jako se čarodějové učí kouzla. Vzhledem k tomu, v jakém je runotepec vytváří spěchu, jsou tyto runy pouze dočasné, ale během hry se zrušit nedají. Runy mohou být tepány na sekery, kladiva, meče, obouruční zbraně, přilby, štíty, lehké a těžké zbroje. Existují následující runy:

Trpasličí runy
RunaEfektUmísťuje se naObtížnost
Železozáchranný hod 6+zbroj6
Kámen+1 ke zbrojizbroj6
Hněv+1 Azbraň7
Úder+1 WSzbraň6
Rychlost+1 Izbraň5
Průraz+1 Szbraň8

Runotepec se před bitvou může pokusit vytepat všechny runy, které zná, ale každou jen jednou. Žádná runa namůže být vytepána na předmět, na kterém už runa je. Pokud uspěje v testu na obtížnost, uspěl, a runa bude zbraň (popř. zbroj) v nsledující bitvě ovlivňovat.

Pokud padne 2 (bez modifikací) proces odhalil vadnou (tedy ne trpasličí) práci, a opracovávaný předmět je zničen; odstraňte jej z rozpisu.

V případě gromrilového předmětu (včetně trpasličích seker) se hod 2 může přehodit, ale pokud padne podruhé, platí.

Pokud padne 12 (bez modifikací), je runa trvanlivá. V takovém případě nezmizí po první bitvě, ve které je použita, a po každé další hoďte k6. Padne-li 1 nebo 2, runa zmizí, jinak platí i pro příští bitvu.