Hochlandští loupežníci

Nejhorším následkem Bouře Chaosu byl příliv utečenců zpoza hranic. Ačkoliv se řada obyvatel Ostermarky a Ostlandu vrátila, ať už proto, aby pomohla vyhnat všechny armády, setrvávající v oblasti, kterou dříve nazývali domovem, nebo proto, aby se pokusili začít znovu jinde v Impériu, značná část Hochlandské populace tak neučinila, a to vyvolalo napětí v celém Talabeclandu. V Talabheimu a okolí panuje názor, že by Hochlanďané měli překročit řeku Talabec, oddělující obě provincie, a začít se také snažit o obnovu.

Talabheim má s uprchlíky velké problémy a Talagaad, přístav na březích řeky Talabec, kterým prochází většina obchodu, využívajícího tuto velkou vodní cestu, už zažil bouře v docích i ve čtvrti známé jako "Malý Kislev", kde se usedlí přistěhovalci z Kisleva srazili s uprchlíky z Hochlandu. Zlá krev přináší smutnou úrodu, a zima také nikomu nepomohla.

Byla to těžká zima, jídla bylo málo a dokonce i aristokracie měla problémy si jej zajistit. Už před Bouří byla úroda špatná, a ztráta a zmrzačení tolika mužů v bojích situaci ještě zhoršila. V zemích, které trběly nejhůř, byly zásoby masa a obilí dobročinně rozdány (nebo prodány za nejvyšší nabídku). Obchod, procházející Talagaadem, byl ubohý, protože bral z území, které válka zasáhla nejhůř: z Ostlandu, Ostermarky a vzdáleného Kisleva. Obchodní trasy podél Stiru, které procházely Krugenheimem. byly stejně chudé, protože vedly přes Sylvanii, která nemá obchodovatelné produkty.

S oslabením obchodu vzrostla nezaměstnanost a lidé byli donuceni zajišťovat si přežití zoufalými způsoby. Rozšířily se pověsti o pokladu, ukrytém hluboko ve Velkém Hvozdu. Divočinou teď procházejí bandy drobných darebáků, vedených ničemnými jedinci. Muži i ženy se začali ztrácet. Od úspěchu je dělí mnoho, ale tihle lidé jsou oportunisté, kteří hledají kořist pro svůj sobecký zisk.

Výběr bojovníků

Banda loupežníků musí obsahovat nejméně 3 modely. Máte 500 zlatých na vybavení základní bandy. Počet modelů v gangu nesmí přesahovat 12.

Hrdinové

Loupežnický hejtman (Bandit Prince)
Vaše banda musí obsahovat jednoho loupežnického hejtmana, ani více, ani méně
Lapkové (Footpads)
Vaše banda může obsahovat až dva lapky
Podvodník (Huckster)
Vaše banda může obsahovat jednoho podvodníka
Duelista (Duelist)
Vaše banda může obsahovat jednoho duelistu

Pomocníci

Hrdlořezové (Thugs)
Vaše banda může obsahovat libovolný počet hrdlořezů
Ukrutníci (Blackhearts)
Vaše banda může obsahovat až dva ukrutníky
Olupovači (Looters)
Vaše banda může obsahovat až čtyři olupovače
Pytláci (Poachers)
Vaše banda může obsahovat až dva pytláky
Srágorové (Gutterscum)
Vaše banda může obsahovat libovolné množství srágorů

Počáteční zkušenost

Dostupní žoldnéři

Loupežníci si na morálku nehrají a mohou najímat všechny žoldáky, dostupné bandám lidských žoldnéřů.

Speciální pravidla

Střelný prach je drahý!

Loupežníci jsou obvykle příliš chudí na to, aby nakupovali nebo udržovali drahé vybavení jako jsou střelné zbraně. Výjimku tvoří loupežničtí hrdinové, kteří takové výstřelky jako pistole považují za symboly jejich bohatství a postavení. Vyšší cena za střelné zbraně na tabulce vybavení, a fakt, že pomocníci si je nemohou pořídit vůbec, odráží extrémní vzácnost těchto druhů zbraní pro bandy loupežníků.

Umí se protlouci

Loupežníci jsou zvyklí na hubené časy a vědí, jak vystačit s málem. Z tohoto důvodu obvykle mají mezi dobrodružstvími menší výdaje. Při určování příjmu pro bandu loupežníků vždy používejte nejbližší nižší kategorii velikosti bandy (banda se třemi členy bude ale stále používat první sloupec). Například, banda s patnácti členy najde ve fázi hledání 4 poklady. Když je prodávají, použijí sloupec pro 10 - 12 členů místo sloupce pro 13 - 15 členů, takže získají 65 zl.

Vědí komu prodat

Loupežníci se umí zbavovat nakradeného zboží a vytvořili si k tomu síť potřebných kontaktů. Když banda loupežníků prodává vybavení, získají navíc k obvyklé polovině ceny prodávaného zboží ještě polovinu ceny jedné, náhodně vybrané položky.

Seznam vybavení loupežníků

Banda loupežníků vybírá své vybavení z následujícího seznamu:

Vybavení loupežníků
Zbraně pro boj zblízka 
Dýka2 zl.
Kladivo3 zl.
Sekera5 zl.
Meč10 zl.
Obouruční zbraň15 zl.
Kopí10 zl.
Střelné zbraně 
Vrhací sekera15 zl.
Zbroj 
Přilba10 zl.
Lehká zbroj20 zl.
Štít5 zl.
Vybavení duelisty
Zbraně pro boj zblízka 
Dýka2 zl.
Rapír (Fencing Foil)15 zl.
Levoruční dýka (Maine-Gauche)7 zl.
Meč10 zl.
Střelné zbraně 
Pistole/Pár pistolí20 zl./40 zl.
Soubojová pistole/Pár soubojových pistolí30 zl./60 zl.
Zbroj 
Pěstní štít5 zl.
Štít5 zl.
Vybavení zbabělců
Zbraně pro boj zblízka 
Dýka2 zl.
Kopí10 zl.
Střelné zbraně 
Prak2 zl.
Zbroj 
Žádná 
Vybavení pytláků
Zbraně pro boj zblízka 
Dýka2 zl.
Kopí10 zl.
Střelné zbraně 
Krátký luk5 zl.
Luk10 zl.
Dlouhý luk15 zl.
Kuše25 zl.
Zbroj 
Přilba10 zl.

Tabulka dovedností loupežníků

Tabulka dovedností loupežníků
 BojovéStřeleckéSilovéAkademickéRychlostníSpeciální
Loupežnický hejtman××× ××
Lapka××  ××
Podvodník×  × ×
Duelista××  ××

Hrdinové

1 Loupežnický hejtman

60 zl. za najmutí

Mnoho mladých mužů s malými prostředky a velkou představivostí sní o vybudování vlastní říše z divočiny. Někteří se dokonce pokusí svůj sen uskutečnit a shromáždí skupinu lidí, aby společně hledali své štěstí. Naneštěstí tyto malé skupiny dobrodruhů obvykle nedokážou čelit realitě a místo toho, aby prošli těžkými časy a vybudovali říši, si raději najdou úsek cesty, který prohlásí za své území, a od pocestných, kteří mají tu smůlu, že tudy procházejí, začnou vybírat "daně" a "poplatky".

Vůdci těchto band jsou často zahořklí, zatvrzelí muži, kteří viděli, jak jsou jejich sny zašlapávány do prachu, ale stejně často jsou to lidé svobodného ducha, kteří zjistili, že jim méně formální "dvůr" vlastně vyhovuje. O tomto druhém druhu existuje mnoho romantických příběhů a stává se, že se mladé dámy vznešeného původu zamilují do ideálu "odvážného zbojníka". Poté, co se s jedním takovým doopravdy setkají, jsou však většinou zklamané, a také o něco chudší.

Loupežnický hejtman
MWSBSSTWIALd
443331418

Zbraně a zbroj

Loupežnický hejtman se vybavuje z vybavení pro loupežníky.

Speciální pravidla

Velitel
Modely do 6" od velitele mohou používat jeho morálku místo svojí.

0-2 Lapkové

45 zl. za najmutí

Lapkové se specializují na připlížení za svou oběť (čili cíl) a její likvidaci, dokud o nich neví (pokud možno zezadu ve tmě). Zatímco v otevřeném boji není lapka o nic lepší, než jakýkoliv jiný bojovník, může být nebezpečným protivníkem, pokud dostane možnost svého nepřítele překvapit.

Lapkové
MWSBSSTWIALd
433331317

Zbraně a zbroj

Lapkové se vybavují z vybavení pro loupežníky.

Speciální pravidla

Ukrytí
Pro nepřátelské bojovníky je často obtížné objevit lapku, dokud neudeří. Pokud chce nepřátelský bojovník napadnout lapku, kterého nevidí (ale který není prohlášen za ukrytého), musí před hodem na iniciativu svou iniciativu snížit o 1. Padne-li 6, je to vždycky neúspěch. Navíc musí model, který chce odhalit ukrytého lapku, svou iniciativu snížit na polovinu.

0-1 Duelista

45 zl. za najmutí

Je nevyhnutelné, že některé spory nelze vyřešit smírem. V takových případech se poškozená strana může rozhodnout, že její čest nemůže být očištěna ničím menším, než krví nepřítele, a vyzve svého oponenta na souboj. Mezi bohatými a mocnými ve městech Impéria se ale život často pokládá za cennější než osobní čest a pro účast v souboji bývá najat externí specialista.

Profesionální bojovník, který se specializuje na tyto pracovní příležitosti, bývá nazýván duelista. Kariéra duelisty může být velmi výdělečná, i když poněkud krátká. Mnoho rodin se může urazit, když jim profesionální bojovník zabíjí příbuzné na ulici, a najmout si vlastní agenty k vykonání pomsty. Taková situace obvykle vede k tomu, že se duelista na nějakou dobu přidá k družině potulných zbojníků, aby si "odpočinul" od městského života, než se situace trochu uklidní.

Duelista
MWSBSSTWIALd
444331417

Zbraně a zbroj

Duelista se vybavuje z vybavení pro duelisty.

Speciální pravidla

Mistr meče
Aby zůstal naživu, učí se duelista techniky boje s mečem, které ovládá málokdo jiný. Duelista úspěšně paríruje, pokud hodí alespoň stejně jako byl hod na zásah, nemusí hodit víc. Pochopitelně ale musí být vybaven zbraní nebo zbrojí, která parírování umožňuje.
Znalost zbraní
Duelista musí být připraven bojovat kdykoliv a kteroukoliv zbraní, takže je pro jeho přežití nezbytná znalost i těch exotických. Zbraně v jeho seznamu vybavení reprezentují jen ty, se kterými může začít. Později ale může používat libovolné zbraně nablízko i na dálku, které se členům jeho bandy dostanou do rukou.

0-1 Podvodník

40 zl. za najmutí

V lidských městech žijí i tací, kteří zjistili, že mají přirozené nadání k přesvědčování ostatních, aby jim pomohli v jejich úsilí. Typicky se jedná o velmi inteligentní lidi s obratným jazykem, kteří dokáží člověka přesvědčit, že kamínky v jeho ruce jsou doopravdy magické fazole a že jeho tajným snem je vlastnit blízký most.

Podvodníkům se obvykle žije dobře, dokud si je jejich oběti nenajdou. Tehdy zjistí, že banda loupežníků jim nabízí výrazně větší bezpečí, než osamělý život.

Podvodník
MWSBSSTWIALd
423231316

Zbraně a zbroj

Podvodník se vybavuje z vybavení pro zbabělce.

Speciální pravidla

Přesvědčivé způsoby
Podvodníci se specializují na přesvědčování cizích lidí o svých dobrých úmyslech. Když se nepřátelský bojovník pokusí napadnout člena podvodníkovy bandy do 12" od něj, musí napřed uspět v hodu na morálku. Pokud neuspěje, nemůže napadat a zůstává stát na místě, úplně stejně, jako kdyby se neúspěšně pokusil napadnout nepřítele, který působí strach. Připomínáme, že jedinci, podléhající Stupiditě, jsou vůči tomuto efektu imunní (jsou příliš stupidní na to, aby podvodníkovi rozuměli).
Úlisný manipulátor
Mezi hrami hráč může nechat podvodníka spáchat podvod mezi místními obyvateli. Hoďte kostkou. Padne-li 2-6, podvod se vydařil a banda získává 2k6 zl. (podvodník si nechá zbytek). Padne-li 1, podvod byl odhalen a podvodník se musí ukrýt (vynechá příští hru a banda žádné peníze nedostane).

Pomocníci

Nakupují se ve skupinách o 1 - 5 členech.

Hrdlořezové

30 zl. za najmutí

Svaly bez mozku. Ti, kdo jsou silnější než ostatní, jsou často přitahováni kariérou bandity, která pro ně představuje snadný způsob, jak si vydělat na živobytí. Mnoho městských surovců zjistilo, že se, aniž by to plánovali, vycvičili pro život zločince.

Hrdlořez
MWSBSSTWIALd
433431317

Zbraně a zbroj

Hrdlořezové se vybavují z vybavení loupežníků.

0-4 Olupovači

25 zl. za najmutí

Ne všichni členové loupežnické bandy mají rádi boj zblízka. Je mezi nimi řada zbabělců, kteří raději svou oběť z dálky zastřelí a mrtvolu pak oberou o všechno, co se dá prodat.

Olupovač
MWSBSSTWIALd
424331316

Zbraně a zbroj

Olupovači se vybavují z vybavení zbabělců.

Speciální pravidla

Okrádání mrvol
Obvykle, když bojovník zemře nebo ho jeho zranění donutí bandu opustit a je vyškrtnut z rozpisu bandy, je všechno jeho vybavení ztraceno. Někteří bezohlední jedinci jsou ale ochotni se snížit i k okrádání mrtvých a zmrzačených bojovníků, díky čemuž získávají jejich vybavení pro sebe. Při hodech na vážná zranění bojovníků, kteří byli během boje vyřazeni z akce, může si hráč loupežníků hodit k6 za každý model, který má být vyškrtnut z rozpisu. Pokud hodí 4+, olupovač si vzal veškeré vybavení tohoto modelu, a to tak zůstává bandě k dispozici. Neúspěch znamená, že se olupovač buď nevšiml, že je tento bojovník vyřazen, nebo neměl příležitost jeho tělo okrást. Jeden bojovník se zjevně dá okrást nejvýše jednou, ale víc olupovačů dává hráči loupežníků větší šanci záchrany vybavení vyřazeného modelu. Je také důležité poznamenat, že okrádané mrtvoly mohou pocházet z libovolné bandy, která se účastnila boje, včetně loupežnické - loupežníkům okrádání jejich vlastních mrtvých nevadí.

0-2 Ukrutníci

35 zl. za najmutí

Ukrutníci jsou násilníci a zabijáci, bezcitní jedinci, kteří představují to nejhorší ze společnosti. Tyto kruté a zlé bytosti se obvykle potkaly s tím nejhorším, co život nabízí, a líbilo se jim to. Většina ukrutníků má těžké antisociální tendence, takže ani v bandě loupežníků se nenajde více, než jedno nebo dvě z těchto zkažených stvoření.

Ukrutník
MWSBSSTWIALd
433331317

Zbraně a zbroj

Ukrutník se vybavují z vybavení loupežníků.

Speciální pravidla

Zatvrzelí
Když ukrutníci narazí na špatnost, necítí k ní zase takový odpor... osoby této nátury se obvykle spíše necítí dobře v situacích, které překypují láskou a přátelstvím! Ukrutníci jsou imunní vůči strachu a nikdy si nemusí házet na osamění v boji (stejně raději pracují sami...).

0-2 Pytláci

35 zl. za najmutí

Zatímco většina členů loupežnické bandy jsou otrlí zločinci, někteří zkrátka jen neměli štěstí, a museli se uchýlit k pytlačení zvěře místního pána. I když tito jedinci nemusí mít stejný temperament nebo nedostatek mravů jako zbytek bandy, jsou pronásledováni stejně neúnavně. A i když často považují většinu svých společníků za nechutnou (přinejmenším), jsou pytláci bandě tak užiteční, že obvykle dostávají více volnosti než ostatní. Banda psanců nakonec potřebuje úkryt a jídlo, a pytláci vědí, kde sehnat to nejlepší od obojího...

Pytlák
MWSBSSTWIALd
434331317

Zbraně a zbroj

Pytláci se vybavují z vybavení pytláků.

Speciální pravidla

Průzkumníci
Pytláci jsou experti v nacházení zvěře nebo tábořišť pro bandu. Ve hře je to reprezentováno tím, že bandě umožňují za každého pytláka přehodit jednu kostku ve fázi Prohledávání. Pytláci sice neumí hledat tak dobře, jako elfí hraničáři, ale dokážou se dostat sakra blízko!

Srágorové

10 zl. za najmutí

Srágorové jsou ti nejnižší z nejnižších - ti, které lenost nebo jiné neřesti dohnaly k životu, pro který se vůbec nehodí. Tvoří většinu loupežnických band, protože slumy většiny měst jsou přeplněné lidmi dost zoufalými na to, aby považovali život, sestávající z okrádání svých bližních a z prchání před úřady za možnost ke zlepšení jejich současné situace.

Srágora
MWSBSSTWIALd
422331316

Zbraně a zbroj

Srágorové se vybavují z vybavení zbabělců.

Speciální pravidla

Naprosto neschopní
Srágorové se rozhodli věnovat zločinu, protože se nedokáží zapojit do normální společnosti. Postrádají ambice i schopnost se zlepšovat. Srágorové nezískávají zkušenost.

Speciální vybavení

Rapír

(vzácnost 5, dostupný pouze pro Reikland, Marienburg a Hochlandské loupežníky, podle Obchodu s kuriozitami z TC 7)

Rapír je zbraň s dlouhou tenkou čepelí, běžně používaná duelisty. Je to smrtící, ostrá zbraň, schopná způsobit mnoho zásahů, ale postrádající sílu meče.

Dosah
Boj zblízka
Síla
Jako uživatel - 1
Speciální pravidla
Paríruje, Záplava úderů

Speciální pravidla

Paríruje
Viz pravidla Mordheimu
Záplava úderů
Rapír je lehký a ohebný, a zatímco jej to činí méně pádným, než je meč nebo sekera, znamená to, že bojovník používající rapír může provést několik útoků dříve, než protivník stihne zareagovat. Dobře vycvičený šermíř může během několika sekund způsobit řadu lehkých zranění, často dost na to, aby vyřadil z boje i nejodolnější nepřátele. Model vyzbrojený rapírem si hází na zásah a na zranění jako obvykle. Pokud však zasáhne, ale nezraní, získává další útok, s postihem -1 na zásah. Dokud zasahujete, můžete pokračovat v útocích. Pokud má model více útoků (A), vztahuje se tato schopnost na každý z nich.

Levoruční dýka

(vzácnost 7, dostupná pouze pro hochlandské loupežníky)

Levoruční dýka je dýka s velkou záštitou, často používaná s rapírem nebo mečem. Je populární mezi duelisty a nižšími šlechtici, a i když ji někteří lidé považují za frajeřinu, ve skutečnosti svého nositele výrazně posiluje v útoku i v obraně.

Dosah
Boj zblízka
Síla
Jako uživatel
Speciální pravidla
Paríruje, +1 ke zbroji nepřítele

Speciální pravidla

Paríruje
Viz pravidla Mordheimu
+1 ke zbroji nepřítele
Jako běžná dýka, viz pravidla Mordheimu

Speciální schopnosti loupežníků

Loupežničtí hrdinové mohou používat následující tabulku místo jim dostupných standardních tabulek dovedností.

Odskok

Tento loupežník se umí dostávat z ošemetných situací. Je-li v boji zblízka s nepřátelským modelem (a není-li sražen nebo omráčen) na začátku své pohybové fáze, může se pokusit odskočit z boje. Aby se mu to podařilo, musí uspět v hodu na Iniciativu. Pokud neuspěje, útočí v tomto kole automaticky poslední. Pokud ale uspěje, ihned jej odsuňte 1" od nepřátelského modelu (to se nepočítá do jeho pohybu v této pohybové fázi). Po zbytek kola se může normálně pohybovat i jinak jednat (včetně toho, že svého soupeře znovu napadne).

Skrývání ve stínech

Tento loupežník se stal expertem na ukrývání před nepřáteli (a potenciálními oběťmi). Nepřátelský model, snažící se odhalit tento model, je-li ukryt, snižuje svou iniciativu na polovinu (zaokrouhlujte nahoru).

Odstřelovač

Tento loupežník dokáže střílet na své oběti z úkrytu. Je-li ukryt, může střílet nebo kouzlit aniž by byl odhalen. Nesmí přitom ale střílet ze střelných zbraní.

Loupežničina

V období mezi bitvami se loupežník oddělí od ostatních a okrádá pocestné či jiné nevinné oběti. Místo hledání vzácného vybavení se může hrdina vydat na lup. Hoďte k6. Padne-li 2-6, byl lup úspěšný a hrdina získává k6+1 zl. Padne-li ale 1, pokus o oloupení nevyšel. Následky nezdařené loupeže určíte hodem na tabulce vážných zranění stejně, jako kdyby byl během poslední hry vyřazen. Má-li tuto dovednost několik hrdinů, může se stát, že některým se lup vydaří, a některým ne - taková je povaha zlodějské cti: kdo zůstane pozadu, musí se o sebe postarat sám. Tuto dovednost nelze kombinovat s podvodníkovým pravidlem Úlisný manipulátor.

Břichomluvec

Tento ničema ovládl umění matení nepřátel, kteří se dostanou příliš blízko, tím, že je nechá zaslechnout zvuky nebo hlasy odjinud. Pokud se nepřátelský model snaží tohoto banditu odhalit, hoďte k6. Padne-li 4 a víc, bandita odhalen nebyl.