Trpaslíci jsou známi pro svou lásku ke zlatu, pivu a dobrodružství, byť ne nutně v tomto pořadí. Od mordheimské katastrofy jejich počet v ruinách roste. Někteří hledají poklady, jiní jen záminky k boji. Jsou známi jako tuzí bojovníci a jsou velmi vyhledáváni bandami, které potřebují nějaké nájemné svaly. Lovci pokladů mají ale i jiné výhody. Jsou to specialisté na nalézání cenností, které se jiní lidé snažili ukrýt a díky tomu významně přispívají do společné pokladny bandy.
Trpasličího lovce pokladů mohou najmout Lovci čarodějnic a říšské bandy. Trpasličí banda je těmito samostatnými prospektory považována za rivaly a tudíž je najmout nemůže. Bandy, zaměstnávající elfy, mohou trpasličího love pokladů najmout, ale musí platit po každé bitvě dvojnásobný udržovací poplatek. Trpaslíci nebudou snášet společnost se špičatýma ušima, pokud opravdu nemusí, nebo za to nedostanou patřičnou finanční kompenzaci.
Trpasličí lovec pokladů zvyšuje hodnocení bandy o 24 bodů plus tolik bodů, kolik má bodů zkušenosti.
M | WS | BS | S | T | W | I | A | Ld | Sv |
3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 9 | 4+ |
Gromrilová zbroj, přilba, krumpáč, dýka, kladivo, mapy k pokladům a konstrukce s lucernou (viz níže).
Trpasličí lovec pokladů si může nové dovednosti vybírat z bojových a silových dovedností.
Těžko se zabíjí: Trpaslíci jsou tvrdí a odolní jedinci, které lze vyřadit jen když na vyřazení padne 6 (místo 5 - 6 jak je obvyklé). Padne-li na vyřazení 1 - 2, je trpaslík sražen, na 3 - 5 omráčen a na 6 vyřazen.
Tvrdá hlava: Trpaslíci ignorují speciální pravidla pro palcáty, kyje apod. Není tak snadné je omráčit.
Nenávidí skřety a gobliny: Viz pravidla pro psychologii.
Krumpáč: Funguje jako běžná obouruční zbraň.
Konstrukce s lucernou: Konstrukce s lucernou umožňuje lovci pokladů používat lucernu a přitom mít obě ruce volné. Jinak pro ni platí běžná pravidla pro lucernu.
Mapy k pokladům: Za dobu strávenou mezi ruinami získal lovec pokladů řadu map k pokladům. Můžete tomu říkat chamtivost, nebo, když chcete mluvit slušně, profesionální zájem. Některé z těchto map jsou zjevně podvrhy, ale mnohé vypadají slibně. Trpasličí lovec pokladů si po každé bitvě jednu mapu zvolí a zjistí, kam vede. Na konci každé bitvy, kterou lovec pokladů přežije a není vyřazen, hoďte k6.
Tyto výsledky ale nejsou kumulativní. Lovec pokladů zkoumá po každé bitvě jinou mapu, takže výsledky platí jen pro danou bitvu. Nebo přesněji, pro akce mezi touto a následující bitvou.