Černí orkové

Černí orkové, chytřejší, silnější, zlomyslnější a lépe vybavení než normální orkové (a to, když mluvíme o orcích, už něco znamená), patří mezi nejhorší nepřátele, které lze potkat v boji... a když jich je celá banda, mají se lidé čeho bát! Vypadají, jako by byli spíš vybudováni než narozeni, a není divu, že o jejich původu koluje řada pověstí.

Od Bouře Chaosu se Impériem potuluje mnohem víc těchto oblud, které se sem dostaly s Grimgorem a jeho Uááá! Zatímco dříve říšské jednotky dokázaly podobné bandy během několika týdnů vystopovat, dnes na takový úkol nezbývá síla ani lidé a černí orkové svobodně bloudí kudy chtějí.

Jaké mají cíle? Jaký účel má tornádo? Nemá smysl o tom uvažovat, protože všechno, po čem orkové touží, je boj a to znamená útočit na každého, kdo jim zkříží cestu. Co z toho bojování mají není zcela jasné, ale zdá se, že to není nic složitějšího než možnost si zabojovat. Není v tom žádná logika a nemá smysl ji hledat.

Pozn. překl.: Vzhledem k tomu, že se moje terminologie liší od Skýpalovy, uvádím do závorky kromě anglických termínů i termíny ze Skýpalova překladu původní orčí bandy.

Výběr bojovníků

Banda černých orků musí obsahovat nejméně 3 modely. Máte 500 zlatých na vybavení základní bandy. Počet modelů v bandě nesmí přesahovat 12.

Hrdinové

Šéf (Black Orc Boss, Bos)
Vaše banda musí obsahovat jednoho šéfa
Černí orkové (Black Orcs)
Vaše banda může obsahovat až dva černé orky
Mlaďoši (Young'uns)
Vaše banda může obsahovat až dva mlaďochy

Pomocníci

Orčí chlapi (Orc Boyz, Orci)
Vaše banda může obsahovat libovolný počet orčích chlapů
Orčí kušáci (Orc Shootaz)
Vaše banda může obsahovat nejvýše tolik orčích kušáků, kolik má orčích chlapů.
Orčí cvoci (Orc Nuttaz)
Vaše banda může obsahovat až čtyři orčí cvoky
Troll
Vaše banda může obsahovat jednoho Trolla

Počáteční zkušenost

Nárůst charakteristik

Charakteristiky černých orků nemohou přesáhnout níže uvedené maximální hodnoty.

Orčí rasová maxima
ProfilMWSBSSTWIALd
Černý ork476563549
Ork466453549

Dostupní žoldnéři

Domovní řád: Černí orkové mají přístup k týmž žoldnéřům, jako standardní banda orků a goblinů: zápasníka (Pit Fighter), ogra a černokněžníka (Warlock).

Speciální pravidla

Animosita

Platí standardní pravidla pro animositu, jak jsou uvedena v Mordheim Annualu 2002.

Zvládnem to sami

Černí orkové si všechno zabíjení obstarají sami a nejezdí na žádných zvířatech. Jen obyčejní orkové mohou jezdit na prasatech a podobných potvorách.

Šéf je mrtvej!

Pokud je šéf zabit, velení bandy přebírá černý ork, bez ohledu na zkušenosti. Nový velitel automaticky získává schopnost "Zpátky na místo!"

Seznam vybavení černých orků

Banda černých orků vybírá své vybavení z následujícího seznamu:

Vybavení černých orků
Zbraně pro boj zblízka Střelné zbraně 
Dýka2 zl.Luk10 zl.
Sekera5 zl.Kuše25 zl.
Meč10 zl.Zbroj 
Kopí10 zl.Přilba10 zl.
Sekáček (alias Choppa) - funguje jako řemdih10 zl.Lehká zbroj20 zl.
Obouruční zbraň15 zl.Těžká zbroj50 zl.
  Štít5 zl.
  Pěstní štít5 zl.
Vybavení pomocníků
Zbraně pro boj zblízka Střelné zbraně 
Dýka2 zl.Luk10 zl.
Sekera5 zl.Kuše (jen pro kušáky)25 zl.
Meč10 zl.Zbroj 
Kopí10 zl.Lehká zbroj20 zl.
Sekáček - funguje jako řemdih10 zl.Přilba10 zl.
Obouruční zbraň (jen pro chlapy a cvoky)15 zl.Štít5 zl.

Tabulka dovedností černých orků

Tabulka dovedností černých orků
 BojovéStřeleckéSilovéAkademickéRychlostníSpeciální
Šéf××× ××
Černý ork××× ××
Mlaďoch××   ×

Hrdinové

1 Šéf

90 zl. za najmutí

Šéf černých orků je ten nejdrsnější drsňák, bojoval v nesčetných bitvách a prokázal před bohy, jak mocným se stal. Vlastní banda je počátkem jejich ambicí. S ní budou vyhledávat vítězství aby stmelili své chlapy do větších a větších band, až nakonec budou mít na povel celou hordu.

Šéf
MWSBSSTWIALd
444441318

Zbraně a zbroj

Šéf se vybavuje z vybavení pro černé orky.

Speciální pravidla

Velitel
Modely do 6" od velitele mohou používat jeho morálku místo svojí.
Černý ork
Model má automaticky záchranu zbroje 6+. Tu lze obvyklým způsobem zlepšovat pomocí zbroje.
Zpátky na místo!
Pokud libovolný pomocník do 6" od šéfa selže v testu na Animositu, šéf se může rozhodnout použít svou autoritu (a zaťatou pěst) ke zklidnění situace. Neposlušný pomocník automaticky dostane ránu silou podle volby hráče. Pokud po této ráně pomocník ještě stojí, dostává k následnému hodu na určení projevu Animosity bonus rovný použité síle.

0-2 Černí orkové

60 zl. za najmutí

Ať už proto, že se těší na tu rvačku, nebo třeba i z loajality k vůdci, černí orkové jdou pokaždé první do útoku. Vědí, že zabíjení je celou dobu na dosah ruky a je jim jedno, kdo je cílem - zda říšský sedlák, stádo bestií nebo třeba i chlapi z bandy. Černým orkům je to prostě jedno.

Černí orkové
MWSBSSTWIALd
443441317

Zbraně a zbroj

Černí orkové se vybavují z vybavení pro černé orky.

Speciální pravidla

Černý ork
Model má automaticky záchranu zbroje 6+. Tu lze obvyklým způsobem zlepšovat pomocí zbroje.

0-2 Mlaďoši

25 zl. za najmutí

Nadšení, ochotní, a především zelení rekruti v jakékoliv bandě. Tito mládenci nezažili ani zdaleka tolik, co ostatní členové bandy a už se nemohou dočkat až se dostanou do boje a způsobí nějaké škody. Pochopitelně vědí, že jednoho dne bude tahle banda jejich.

Mlaďoch
MWSBSSTWIALd
422341216

Zbraně a zbroj

Mlaďoši se vybavují z vybavení pro pomocníky.

Speciální pravidla

Krev černých orků
Za 10 zl. může být jeden mlaďoch povýšen na mlaďocha černého orka. To mu umožňuje získat dovednost Osvědčený bojovník, která jej učiní plnohodnotným černým orkem.

Pomocníci

Nakupují se ve skupinách o 1 - 5 členech.

Orčí chlapi

25 zl. za najmutí

Žádná banda by nebyla kompletní bez nějakých těl na doplnění počtu, takže bez orčích chlapů to prostě nejde. Už proto, aby si měli černí orkové orkové do koho kopnout, když se v okolí nevyskytuje nikdo vhodnější.

Ork
MWSBSSTWIALd
433341216

Zbraně a zbroj

Orčí chlapi se vybavují z vybavení pomocníků.

Speciální pravidla

Animosita
Na začátku každého kola si každý ork musí testovat animositu podle pravidel z Mordheim Annual 2002.

Orčí kušáci

25 zl. za najmutí

Ne všichni orkové bojují rádi zblízka. Někteří jsou lovci, kteří svou kořist vystopují a pak z odstupu zastřelí, jiní chápou, že některé zvláště odolné nepřátele je potřeba napřed trochu načít z dálky, než je půjdete zblízka dorazit. Toto je postoj, který se mezi orky asi nejvíce přibližuje zbabělosti.

Kušák
MWSBSSTWIALd
433341216

Zbraně a zbroj

Orčí kušáci se vybavují z vybavení pomocníků.

Speciální pravidla

Animosita
Na začátku každého kola si každý ork musí testovat animositu podle pravidel z Mordheim Annual 2002.
Neobvyklí
Banda nemůže obsahovat víc kušáků než chlapů. Pokud chlap umře, takže je v bandě víc kušáků než chlapů, musí být další najatý model chlap, aby se to vyrovnalo.

0-4 Orčí cvoci

40 zl. za najmutí

Tohle jsou orkové, které Bouře Chaosu učinila poněkud ... nestabilními. Nemají to v hlavě v pořádku, zejména podle orčích měřítek. Jednoho dne je to zabije, ale oni předtím zabijí všechny ostatní.

Orčí cvok
MWSBSSTWIALd
432341215*

Zbraně a zbroj

Orčí cvoci se vybavují z vybavení pomocníků.

Nestabilní
Tito orkové jsou trochu mimo. Netrpí sice animositou, ale mají místo toho řadu vlastních problémů.
Blázni
Cvoci automaticky projdou každým testem na morálku. Vedlejším efektem je, že jejich mysli jsou příliš vzdálené každodenním problémům a tak se, postoupí-li na hrdinu, nikdy nemohou učit akademické schopnosti.
Zdivočelí
Cvoci musí vždycky běžet k nejbližšímu viditelnému nepřátelskému modelu, nebo jej, pokud to jde, napadnout. Přátelské modely jim přitom nebrání v rozhledu. V boji dostávají útok navíc, který nemají v profilu a který se nepočítá do rasového maxima. Pokud nemají v dohledu žádného nepřítele, jsou plně pod kontrolou hráče. Nemohou používat zbroj ani žádný druh střelné zbraně. Cvoci jsou také z hlediska ostatních příliš nestabilní a nemohou se stát velitelem a nemohou používat svoji morálku pro test na rozprášení, vyjma situace, kdy jsou jedinými zbývajícími modely z bandy.

0-1 Troll

200 zl. za najmutí

Trollové nejsou dost inteligentní na to, aby rozeznali hodnotu zlata, ale velké množství jídla v nich často dokáže jistou loajalitu vyvolat. Šéfové černých orků mají ve svých bandách rádi trolly, protože je příjemné mít někoho, kdo bude poslouchat vaše rozkazy bez ohledu na to, jak jsou hloupé nebo sebevražedné.

Troll
MWSBSSTWIALd
631543134

Zbraně a zbroj

Trollové nevyžadují k boji zbraně, ale často s sebou nosí pořádný klacek. V každém případě, žádné zbraně jim není možné přidělit.

Speciální pravidla

Strach
Trollové jsou děsivé obludy, které působí strach.
Stupidita
Na trolla se vztahují pravidla pro stupiditu.
Velký cíl
Trollové jsou, co se týče střelby, velké cíle - střelec tedy má bonus +1 na zásah.
Regenerace
Trollové mají jedinečnou fyziologii, která jim umožňuje regeneraci. Kdykoliv nepřítel úspěšně zraní trolla, hoďte k6. Padne-li 4 a víc, zranění se ignoruje. Trollové nedokáží regenerovat zranění způsobená ohněm nebo ohnivými kouzly. Trollové si po bitvě nikdy neházejí na následku zranění, pokud nebyli vyřazeni ohněm nebo ohnivým kouzlem. Tehdy si házejí stejně jako běžní pomocníci.
Hloupá obluda
Troll je příliš stupidní na to, aby se někdy něco naučil. Nezískává tedy zkušenost.
Stále hladový
Trolla je potřeba udržovat. Náklady na to reprezentují ohromné množství jídla, kterým je trolla třeba krmit aby zůstal bandě loajální. Banda musí po každé hře zaplatit 20 zl. aby si trolla udržela. Pokud banda nemá dost peněz, aby trolla nakrmila, je možnost počítat trolla jako dva členy, čímž se výživné sníží na 5 zl. Zároveň se tím ale efektivně sníží maximální počet členů bandy na 11.
Útok zvracením
Místo svých normálních útoků může troll v boji zblízka na svého nešťastného soupeře vyzvracet své prudce korozivní žaludeční šťávy. Je to jeden útok silou 5, který automaticky zasáhne a ignoruje zbroj.

Speciální schopnosti černých orků

Hrdinové černých orků mohou používat následující tabulku místo jim dostupných standardních tabulek dovedností.

Osvědčený bojovník (Proven Warrior)

Tento mladý bojovník je hoden svého původu černého orka. Tuto dovednost se může naučit jen mlaďoch černých orků s vlastností Krev černých orků a 25 body zkušenosti. Jakmile tuto dovednost získá, je z něj plnohodnotný černý ork (i když zůstává mlaďochem). Řídí se pravidly pro černé orky, používá jejich vybavení a má přístup ke stejným dovednostem, jako černí orkové.

Tvrdá lebeň ('ard ead, Tvrdá hlava)

Hlava tohoto bojovníka má tvrdou lebku i na orka. Může se vyhnout omráčení, hodí-li 3+ na k6. Pokud se mu to podaří, je místo toho sražen. Pokud má navíc přilbu, hází jen jednou, ale stačí mu hodit 2+.

Uááá! (Waaagh!)

Orkové jsou agresivní tvorové a někteří z nich jsou experti na útoky plnou vahou. Tento model má dosah napadení vyšší o k3".

Dem na to! ('ere we go!, My již kráčet)

Orkové často napadají i ty nejděsivější nepřátele. Tento model může při napadání ignorovat testy na strach.

Chytrej plán (da cunnin' plan, Tak mazaný plán)

Tuto dovednost může mít jen Šéf. Pokud ji má a není vyřazen, může banda přehazovat nezdařené hody na rozprášení.

Drtič lebek ('eadbasher, Rozbíječ hlav)

Orkové mají ohromnou fyzickou sílu a někteří z nich se dokonce naučí mířit své rány na hlavy nepřátel. Následky nebudeme rozmazávat. Každé sražení, které tento ork způsobí, se počítá jako omráčení.