Banda Apačů musí obsahovat nejméně 3 modely. Máte 500 zlatých na vybavení základní bandy. Počet modelů v gangu nesmí přesahovat 15.
Apačové vědí, že proti bílým vetřelcům potřebují každou pomoc a jsou proto ochotni najmout stejné žoldnéře, jako říšské bandy.
Banda Apačů vybírá své vybavení z následujícího seznamu:
Zbraně pro boj zblízka | |
Dýka | 2 zl. |
Palice | 3 zl. |
Sekera | 5 zl. |
Tomahavk | 10 zl. |
Válečná palice | 15 zl. |
Kopí | 10 zl. |
Střelné zbraně | |
Luk | 10 zl. |
Pistole | 15 zl. |
Puška | 35 zl. |
Lovecká ručnice | 200 zl. |
Zbroj | |
Přilba | 10 zl. |
Lehká zbroj | 20 zl. |
Štít | 5 zl. |
Zbraně pro boj zblízka | |
Dýka | 2 zl. |
Palice | 3 zl. |
Sekera | 5 zl. |
Tomahavk | 10 zl. |
Střelné zbraně | |
Krátký luk | 5 zl. |
Oštěp | 10 zl. |
Zbroj | |
Žádná |
Zbraně pro boj zblízka | |
Dýka | 2 zl. |
Palice | 3 zl. |
Sekera | 5 zl. |
Tomahavk | 10 zl. |
Střelné zbraně | |
Luk | 10 zl. |
Dlouhý luk | 15 zl. |
Oštěp | 10 zl. |
Atlatl | 20 zl. |
Puška | 35 zl. |
Lovecká ručnice | 200 zl. |
Zbroj | |
Žádná |
Bojové | Střelecké | Silové | Akademické | Rychlostní | Speciální | |
Náčelník | × | × | × | × | × | × |
Šaman | × | × | × | × | ||
Psí voják | × | × | × | × |
Náčelník se vybírá z nejlepších a nejmoudřejších bojovníků kmene. V dobách míru řídí radu starších a v dobách války organizuje výpravy na nepřátelské území, stejně jako obranu tábořiště.
M | WS | BS | S | T | W | I | A | Ld |
4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 8 |
Náčelník se vybavuje z vybavení pro bojovníky.
Šaman je náčelníkův rádce, dodává kmeni morálku, léčí raněné a nemocné a v případě potřeby může požádat kmenový totem o pomoc.
M | WS | BS | S | T | W | I | A | Ld |
4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 7 |
Šaman se vybavuje z vybavení pro bojovníky.
Nejlepší bojovníci kmene mohou vstoupit do bratrstva psích vojáků. Vrhají se do boje jako první, způsobují nepříteli největší ztráty a při ústupu tvoří zadní voj.
M | WS | BS | S | T | W | I | A | Ld |
4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 7 |
Psí vojáci se vybavují z vybavení pro bojovníky.
Nakupují se ve skupinách o 1 - 5 členech.
Zvědové putují před hlavním oddílem, aby vystopovali nepřítele.
M | WS | BS | S | T | W | I | A | Ld |
4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 7 |
Zvědové se vybavují z vybavení zvědů.
Každý Apač se dokáže živit lovem, ale někteří jsou v tom lepší než ostatní. V míru jsou to oni, kdo zajišťuje obživu vesnice, a na válečných výpravách své schopnosti uplatní také.
M | WS | BS | S | T | W | I | A | Ld |
4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 7 |
Lovci se vybavují z vybavení lovců.
Každý dospělý Apač musí umět bojovat. Na válečných výpravách si pak může vydobýt slávu i majetek.
M | WS | BS | S | T | W | I | A | Ld |
4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 7 |
Bojovníci se vybavují z vybavení bojovníků.
Tomahavk je lehká sekerka, kterou Apači používají k boji zblízka i na dálku.
Jedná se o velkou, obouruční verzi tomahavku. Navzdory svému názvu se nejedná o tupou zbraň. Pro účely kritických zranění používejte tabulku pro zbraně s čepelí.
Atlatl je oštěp, doplněný vrhačem pro zvýšení dosahu a přesnosti. Používal se k lovu velké zvěře. Dnes, v době střelných zbraní, je již na ústupu, ale v rukou zkušeného bojovníka je stále smrtící zbraní.
Hrdinové kmene Apačů mohou používat následující tabulku místo jim dostupných standardních tabulek dovedností.
Stejně jako u Skavenů.
Tento Apač se dokáže dokonale ukrýt. Nepřátelský model, snažící se odhalit tento model, je-li ukryt, snižuje svou iniciativu na polovinu (zaokrouhlujte nahoru).
Tento Apač dokáže střílet na své oběti z úkrytu. Je-li ukryt, může střílet nebo kouzlit, a stále zůstat ukryt. Pokud ale oběť není vyřazena, může si hodit na iniciativu a v případě úspěchu je ukrytý model odhalen.
Tuto dovednost se může naučit pouze šaman. V období po bitvě, pokud nehledal vzácné věci, může šaman místo toho vyrobit 1-2 dávky temné sněti nebo léčivého lektvaru (který funguje stejně jako Shallayiny slzy). Šamanovy výrobky jsou určeny pro použití jeho bojovníky. Nikdy je neprodá.
Tuto dovednost se šaman neučí. Ostatní hrdinové mohou při napadání použít válečný pokřik. Všechny nepřátelské modely do 8" od místa, kde se hrdina zastaví, si pak testují na morálku. Pokud neuspějí, mají až do konce kola postih -1 na zásah v boji zblízka.
Stejně jako u Seveřanů. Tento model si nemusí testovat na osamocení v boji a může přehazovat neúspěšné hody na strach.
Výsledek hodu k6 | |
1 |
Bizoní odvahaObtížnost 8Modely do 8" od šamana jsou odteď imunní na strach a testy na osamocení v boji. Dále má banda +1 k Ld pro účely testů na rozprášení. Efekt trvá, dokud není šaman sražen, omráčen nebo vyřazen z boje. |
2 |
Orlí křikObtížnost 8Jeden nepřátelský model (viditelný šamanem) si musí hodit na morálku. Pokud uspěje, snižuje se mu v příštím kole rychlost o 1. Pokud neuspěje, chová se v příštím kole, jako by selhal v testu na osamocení v boji. |
3 |
Hněv medvědaObtížnost 7Šaman nebo libovolný model do šesti palců od něj získává +1 sílu a +1 útok do začátku vašeho příštího kola. |
4 |
Hněv předkůObtížnost 6Šaman až do konce bitvy působí strach. |
5 |
Vraní hostinaObtížnost 9Jeden model do deseti palců od šamana dostane D6 zásahů silou 2, každý model do palce od cíle D3 zásahů silou 2. |
6 |
Vlčí vytíObtížnost 9Do konce příštího kola se všechna zvířata v nepřátelské bandě pohnou pouze pokud uspějí v testu na morálku. |